صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو



بعد از اونهمه آبغوره گرفتن بالاخره کمی خوابم میبره.

بیدار میشم و اینطرف و اونطرف را نگاه میکنم که ببینم کجا هستم و چه وقت از روزه .

شب و روزم را قاطی کردم .

حسابی گرسنه ام . نه صبحانه خوردم و نه ناهار .خب راستش چیزی نبود که بتونم بخورم !

به نقطه ای از زندگی رسیدم که اگر خودم واسه خودم کاری نکنم هیچ خبری از چیزی نخواهد بود !

بالاخره انتظار به سر رسید . دیگه حوصله ی نق و گریه ندارم . راستش حالشم ندارم . دگمه ی pause را میزنم تا بعد ...

حس میکنم حالم بهتره . نه اینکه واونقدر خوب باشم که برم خرید یا چیزی درست کنم . همینقدر که دیگه حال رنج زیاد را ندارم و خسته شدم ، راضی ام .

سطح درد را در حد تحمل پذیر فیکس* میکنم تا بالاتر نره و تی وی را روشن میکنم . 

میام اینجا و با یک اتفاق قشنگ روبرو میشم .

هنوز هم آدمایی پیدا میشن که از دیدن رنج دیگران سرگرم نمیشن .


روح وحشی

+خودمو میشناسم و مدیریت میکنم . خوب بلدم گاهی دگمه ی توقف موقت درد و رنج را بزنم تا سر فرصت خودمو تخلیه کنم .


لازمه گاهی صبورانه شاهد رنج کشیدن خودم باشم و به سمت و سوی استحاله هدایتش کنم .

++یک عالمه کار دارم ...

نظرات  (۳)

رنج و درد فصل مشترک و شالوده زندگی همه موجودات زنده ست. تمام حیات بر اقیانوسی از رنج بنا شده و "شادی" و "لذت" تنها کف های روی موج های این بی کرانه اند. به قول ملولی که گفت: ما برادریم در رنج و درد. که اگر رنج این خاکیان به جای تکرارپذیری، قابل جمع شدن بود، سنگینی آن، جهان رو از دیوار کائنات به زیر می کشید و آن را سوزان و درهم فروریخته چنان به اعماق شب فرو می برد که حتی خاکستری نیز از آن باقی نمی ماند.
پاسخ:
 همه ی موجودات زنده ؟!

به استثنا نباتات
پاسخ:
فارغ از رنجی که حاصل رفتار انسان هاست ، در مورد جانوران ، رنج زندگی را در چه چیزهایی میبینید ؟
در مورد رنج سایر موجدات زنده مورد بحث که اصطلاحا به sentient معروف هستن، کافیه به این مورد توجه کنید که در همین لحظات که من مشغول نوشتن این جملات و یا شما مشغول خواندن هستید، چه تعداد حیوان در حال بلعیده شدن و خورده شدن توسط یک جاندار دیگه هستن و باید درد زنده زنده خوردن شدن رو متحمل بشن. چه تعداد دیگر در حال گریختن برای ثانیه ای بیشتر زنده ماندن هستن، چه تعداد از درون در حال خورده شدن توسط انواع و اقسام انگل ها هستن، چه تعداد در حال تجربه درد و رنج ناشی از تشنگی، گرسنگی، جراحت و ... هستن؟! و همه این موارد فارغ از تاثیر انسان در چند برابر کردن و افزودن بر مقیاس غیر قابل تصور این رنج ه.
پاسخ:


البته ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی