صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو



دیروز با دوستی داشتیم راجع به زندگی گپ میزدیم که به اینجا رسیدیم :

بعضی از ما زاده میشیم تا مصرف بشیم . دیگران هم این رو خوب متوجه میشن از اون بچه ی کوچیک تا آدم بزرگش . حسابی شیره ی جان تو رو می کشن .و وقتی تموم شدی یا دلشون رو زدی و یا دیگه موردمصرفی نداشتی و مزاحم بودی ؛ بسادگی و یا طی یک پروسه ی میان مدت تو رو تف میکنن . بعضی ها رک تووی چشمات  نگاه میکنن و راستش رو میگن و بعضی ها که ترسو هستند و از واقعیت خودشون فراری با هزار بهانه و آسمون و ریسمون بافتن و توجیه سعی میکنن موضوع رو قلب کنند و جور دیگه نشون بدن و بعد هم جیم میشن !

میدونی کجاش فاجعه است ؟ اینکه خودت کاملا آگاهی اما تن میدی ! تظاهر میکنی متوجه نیستی تا طرف حسابی تو رو مصرف کنه .تووی دلت میگی بذار فکر کنه من احمقم و متوجه کاراش نیستم مگه چطور میشه خب من دوسش دارم ...

خیلی که پیر راه باشی و پخته این وسط خودتو مرتب ترمیم میکنی اما اگر خام باشی و نادان سریع میسوزی ... و حتی ممکنه پشیمان بشی .

بهتره سعی کنیم خودمون رو بهتر بشناسیم و در صورت ممکن اصلاحاتی انجام بدیم و اگر واقعا نشد خب خیلی راحت واقعیت خودمون رو بپذیریم و با خودمون مهربون باشیم .

هرکس با ویژگی هایی بدنیا پا میذاره که واقعا بخش اعظم اون تغییر ناپذیره مثل ژن ها و انرژی های دریافتی زمان تشکیل جنین و رشد و تولد . بخشی از اون هم متاثر از تربیت و شرایط و محیط خارجیه . چیزی که میتونه ما رو درست هدایت کنه خلوت کردن با خود و دست یافتن به آگاهیه . از خودمون فرار نکنیم ... انکار آنچه هستیم هیچ فایده ای نداره ... و بت ساختن از خودمون فقط از ما یه احمق و خودشیفته میسازه ..

برای رشد ابتدا باید با واقعیت وجودی خودمون روبرو شیم !


روح وحشی

پ.ن. فرض کن من هالو هستم و تو هم زرنگ . پسرم وقتی بچه بود پشت مبل قایم میشد و میکفت اگر گفتی من کجام ؟ 5 دقیقه تووی خونه دنبالش میگشتم تا فکر کنه من نمیدونم کجاست و ذوق کنه ...حالا شده حکایت من و تو ! فکر کن من نمیدونم چه خبره . تو هم که خدای خودفریبی ... برو حالشو ببر و بگو عجب زرنگی هستم حسابی پیچوندمش !!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی