صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو


تقدیم به قهوه خورها




قهوه لحظات استراحت دلچسب و دلپذیری را برای ما با خود به همراه می‌آورد.خواص قهوه از آنتی اکسیدان ها ناشی می‌شود،اولین فایدۀ قهوه، مطمئناً به لطف کافین موجود در آن، مقابله با ضربات شلاقی است. قهوه، هوشیاری، تمرکز و توجه را افزایش می‌دهد. و به طور خلاصه،  به بیدار و هوشیار ماندن کمک می‌کنداما فواید قهوه به این موارد خلاصه نمی‌شود. در واقع، قهوه حاوی آنتی اکسیدان های متعدد، خصوصاً پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کنند.این پدیدۀ طبیعی و اجتناب ناپذیر نابودی مولکول های سازندۀ بدن ما را به دنبال دارد. پیری و ظهور سرطان ها از دیگر پیامدهای اکسیداسیون است. اما همان طور که می‌دانیم یک فنجان قهوه ۲۰۰ میلی لیتر بیشتر از یک سهم میوۀ سرشار از آنتی اکسیدان، مانند زغال اخته یا گیلاس آنتی اکسیدان در خود دارد. آنتی اکسیدان ها تنها برگ برنده ای نیستند که قهوه در آستین خود دارد. این مادۀ مفید، منبع بسیار خوبی برای تأمین منیزیم، ویتامین B2، B3 و مس است.به خاطر همین خواص است که قهوه عملکرد پیشگیرانه و درمان جدی در مقابل بسیاری از بیماری ها دارد. بیماری هایی چون:سرطان کبد، سرطان کولون و مهمتر از همه سرطان سینه،و دیگر بیماری های کبد (خصوصاً سیروز)،بیماری پارکینسون، دیابت،نقرس.
● خواص دیگر دارویی قهوه 
۱) قهوه محرک است و هضم را آسان می‌کند
۲) تب بر است مخصوصا تب‌های نوبه‌ای را برطرف می‌کند
۳) به بدن نیروی کاذب می‌دهد
۴) برای برطرف کردن تب یونجه مفید است
۵) مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل زیاد را درمان می‌کند
۶) برای برطرف کردن یرقان مفید است
۷) از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند
۸) در درمان سرفه ای که با بلغم همراه باشد موثر است
۹) دردهای عصبی را درمان می‌کندو سردرد را برطرف می‌کند
۱۰) در درمان سیاه سرفه مفید است
۱۱) ضد عفونی کننده است و ادرار آور است
۱۲) گرد قهوه برای سوختگی‌ها مفید است
۱۳) قهوه ضد افسردگی است
۱۴) مقاومت ورزشکاران را زیاد می‌کند
۱۵) برونش‌ها را باز می‌کند برای مبتلا‌یان به بیماری آسم مفید است
۱۶) نتیجه تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان داده که قهوه می‌ تواند تا 70درصد خطر بروز دیابت نوع دو را در افراد مستعد کم کند و افرادی که دیابت دارند مصرف روزی یک و یا دو فنجان قهوه میتواند قندخونشان را تاحد بسیار زیادی کاهش دهد..(البته اگر با شکر میل نشود!)
۱۷)خاصیت دیگر قهوه که شاید با آن آشنا باشید، جلوگیری از سنگ کلیه است. این خاصیت از کافئین موجود در قهوه سرچشمه می‌ گیرد که ادرارآور است و جلوی جمع شدن ادرار و در نتیجه رسوب سنگ در کلیه را می‌ گیرد. 
۱۸)پژوهشگران در پی بررسی‌های فراوان دریافتند کافئین بسیار سریع‌تر از انواع مسکن‌ها باعث از میان رفتن سردرد می‌شود .

*خوشمزه ترین دارو برای پیشگیری و کنترل سرطان سینه!!
براساس جدیدترین تحقیقات مصرف دو فنجان قهوه در روز خطر بازگشت مجدد سرطان سینه را در زنان مبتلا تا 50 درصد کاهش می دهد.همچنین زنانی که برای جلوگیری از بازگشت سرطان، داروهای خاص مصرف میکنند،نوشیدن قهوه عاملی بازدارنده در رشد تومورهای سرطانی است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان تنها مصرف دو فنجان قهوه و نه بیشتر را در مهار بیماری سرطان سینه بسیار مفید دانسته‌اند.
این یافته‌ها حاصل بخشی از تحقیقات محققان سوئدی و انگلیسی و براساس تحقیق بر روی بیش از هزار و صد زن مبتلا به سرطان سینه در عرض 2 سال بوده است.همچنین تحقیقات دانشگاه لوند نشان داده است که نوشیدن قهوه می‌تواند سبب کوچک شدن تومور سرطانی و جلوگیری از رشد آن شود.

پژوهشگران اعتقاد دارند کافئین و اسید کافئیک که دو جزء اصلی در قهوه هستند باعث تحریک پذیری شدید در سلول‌های سرطانی می‌شوند.
براساس مطالعات دانشمندان، نوشیدن قهوه گرم همچنین می‌تواند باعث محافظت از بدن در مقابل ابتلا به سرطان کبد شود.همچنین در یک تحقیق همسو پژوهش‌های پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داده است زنانی که روزی دوفنجان قهوه در طول روز می‌نوشند 30 درصد کمتر از سایر افراد به سرطان پوست مبتلا می‌شوند.همچنین محققان آلمانی تأثیر قهوه در کاهش سرطان روده بزرگ را کشف کرده‌اند. یک آنتی‌اکسیدان قوی به نام "متیل پیریدینیوم" ،‌آنزیم‌های ضد این سرطان را تقویت می‌ کند.

اگر پا به سن گذاشته‌اید...قهوه می ‌تواند محافظ خوبی برای قلب زنان یائسه باشد. یک مطالعه 15 ساله که در مجله تغذیه بالینی آمریکا به چاپ رسیده، نشان می ‌دهد خانم‌های یائسه‌ای که روزانه حداقل سه فنجان قهوه می‌ خورند، 28 درصد کمتر از بقیه زنان در این سن، دچار بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های التهابی غیر سرطانی می ‌‌شوند. دانشمندان معتقدند، این خاصیت ناشی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از التهاب و بیماری قلب جلوگیری می ‌کند و قهوه سرشار از آنهاست.

اگر ورزشکارید...حتما بخوانید..
نوشیدن دو فنجان قهوه قبل از ورزش، می‌ تواند تا 48 درصد درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهد. این یعنی قهوه در تسکین درد حتی از آسپرین هم قوی‌تر است! ناپروکسن 30 درصد و آسپرین 25 درصد درد عضلانی را کم می‌ کند. البته محققان دانشگاه جورجیا که این تحقیق را انجام داده‌اند، معتقدند، هنوز برای نتیجه‌گیری کلی زود است و فعلاً می‌ توان گفت قهوه فقط در خانم‌هایی که خیلی قهوه خور قهار نبوده‌اند، چنین خاصیتی داشته است (یعنی کسانی که زیاد قهوه می ‌خورند، نباید چنین توقعی از آن داشته باشند).
علاوه بر این، به نظر می ‌رسد قهوه در افرادی که تازه ورزش را شروع کرده‌اند، بیشتر کمک ‌کننده است تا در ورزشکاران حرفه‌ای. به همین دلیل، این افراد می ‌توانند با استفاده از قهوه برنامه ورزشی خود را طولانی‌تر کنند . البته مراقب باشید که زیاده روی نکنید! دو فنجان قهوه در کنار روش‌های کم‌ کننده درد عضلانی، مانند نرمش‌های کششی، ماساژ و حمام سرد، برای تسکین درد‌های پس از ورزش کافی است.
در ضمن، چون قهوه باعث افزایش دفع ادرار می ‌شود، باید مراقب از دست دادن آب بدن، به خصوص بعد از ورزش باشید.

بوی قهوه از بین برنده استرس: دانشمندان کره جنوبی در تحقیقات آزمایشگاهی کشف کردند استشمام بوی قهوه باعث از بین رفتن سریع استرس و اضطراب می‌شود. با بو کردن یک دقیقه عطر قهوه درست شده و یا پودر آن استرس را به حداقل ممکن برسانید تا شادمانی بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

*زیاده روی ممنوع!: با تمام خواصی معجزه آسای که در قهوه وجود دارد دلیل بر این نمی ‌شود که بخواهیم در مصرف قهوه زیاده‌ روی کنیم ! قهوه هم ممکن است برای بعضی افراد مناسب نباشد.مانند: قهوه فشارخون را بالا‌ می‌برد و آنهایی که فشارخونشان بالا‌ست و یا مشکلات قلبی دارندو یا کلسترول خونشان بالاست ،و یا مبتلا به رفلاکس معد-مری، ورم معده یا زخم معده هستید،بایدحواس تان به میزان قهوه ای که می‌نوشید،باشد و از نوشیدن بیش از یک فنجان قهوه در روز خودداری کنند،زنان باردار نیز نبایدقهوه مصرف کنند زیرا برای جنین ضرر دارد.ضمنا درصورتی که به خاطر مشکلات ریتم قلبی، دارو می‌خورید،حواس تان به میزان مصرف قهوه تان باشدبیش از یک فنجان قهوه در روز خودداری کنند و در آخر به شما توصیه می کنم که نوشیدن قهوه را به یک و یا دو فنجان قهوه دم کرده در روز محدود کنید.”محققان می ‌گویند، اگر کسی به طور منظم روزانه یک فنجان قهوه بخورد،60 تا 80 درصد کمتر از سایرین دچار بیماری های ذکر شده میشود و بهترین زمان نوشیدن قهوه صبح ناشتا قبل از صبحانه میباشد. 

با آرزوی سلامتی برای تک تک شما دوستان..آمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی