صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو



این جمله با وجود ظاهر ناخوشایند و شاید با چاشنی توهین آمیز بودن یکی از ادیبانه و پرکاربردترین جملات عصر حاضر است .


سکوت ، حرف زیادی برای گفتن دارد اگر به جا باشد . نه جایی که جایز که نیست بلکه حماقت و حماقت و حماقت است .


جایی که داری از درد جان می کنی اما یا حالش را نداری یا جرئتش را تا حداقل یک آخ جانانه بگویی !

تحمل کردن و صبوری و مدارا همیشه نشانه ی عقل نیست . نشان میانه حالی و اصلا بیحالیست !

آدم بالغ رویه اش را به گونه ای انتخاب میکند که نتیجه ای درخور بگیرد اما خوار و ذلیل نشود !

مهم نیست دیگران چه قضاوتی میکنند . مهم این است که در خلوت خودت به خودت ببالی و افتخار کنی و نگویی ای کاش چنان کرده بودم و چنان گفته بودم .

علی الحال بی جا حرف زدن عواقب بدتری دارد بخصوص از نوع زبان سرخ و اراجیف و ...


روح وحشی

+پرگویی کردم انگار !

نظرات  (۲)

۱۹ دی ۹۷ ، ۱۶:۴۶ سفیدْ مست
ولی حماقت و گاها جسارت رها کردن افسار زبان رو دوست دارم.
پاسخ:
حماقت با جسارت خیلی فرق داره .

اون عمل یا حماقته یا جسارت .
حماقت نتیجه ی رضایت بخشی نداره . حالا چطور دوستش دارید نمیدونم .

جسارت اما داستانش فرق داره . 
جسارت یعنی انجام عملی با عنایت و آگاهی از عواقب و خطرات .

شاید تمایل داشته باشید که توضیح بیشتری بدید 
۱۹ دی ۹۷ ، ۱۷:۳۶ سفیدْ مست
براساس خط آخر خودتون نوشتم زبان سرخ یا اراجیف. قطعا جسارت متعلق به زبان سرخ بود و حماقت برای اراجیف. گو که حماقت برای من معنای جسارت رو هم میده.
پاسخ:

 حق با شماست .
اون بی جا حرف زدن که منجر به بر باد دادن سر سبز میشه گاهی حماقته گاهی شجاعت و جسارت ...
هم جا مهمه و هم تفسیر جا و بی جا ...

اراجیف مربوط به چرت و پرت گویی میشه که گذشته از،از دست دادن مخاطب و قضاوت و غیره  چندان عاقبت بد و خطرناکی هم نداره  . فوقش میگن طرف اراجیف میگه . هیچی حالیش نیست و ...
اما حماقت گریبانگیره و نتیجه ی بیفکری.


ممنون از توجه تون. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی