صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو



خانم مهناز افشار یک پست ویدئویی اینستاگرامی در مورد جلوگیری از مرگ و میر بر اثر اوردوز ارسال کردند که من را یاد صحنه ای انداخت که سال ها پیش از پنجره ی یک هتل در فرانکفورت فیلمبرداری کردم .

شاید خیلی از شما مطلع باشید . در کشورهای پیشرفته مراکز شبانه روزی هست که به معتادان به مواد مخدر و الکل خدمات اورژانس پزشکی ارائه می کنه . مرگ بر اثر اوردوز موردی هست که بسیاری از افراد بخصوص نوجوانان و جوانان را تهدید می کنه .

به هر حال چهره ی زشت اعتیاد وجود داره . در کنار مبارزه با اعتیاد و فروش مواد مخدر باید خدماتی از قبیل ارائه ی سرنگ مجانی در داروخانه . ارائه ی خدمات اورژانسی توسط 115 و بیمارستان ها و درمانگاه ها ...و مهمتر از همه فرهنگ سازی و دادن اطلاعات کافی به جامعه پیوسته انجام بشه .

مردم باید بفهمند که اعتیاد نه جرم هست و نه گناه . اعتیاد یک بلا و بیماری خانمانسوز هست که اگر خانواده و جامعه و دولت نسبت به اون نگاه و رویکرد صحیحی نداشته باشند فاجعه بار میشه .


چند سال پیش صحنه ای دیدم که هنوز فراموش نکردم . یک نوجوان اوردوز کرده و کنار پارک افتاده بود. مردم به یک مرکز پزشکی زنگ زدند . متاسفانه برخلاف قسم و اخلاق پزشکی و با نگاه عوام با این نوجوان در حال مرگ برخورد شد . دوست ندارم بیشتر بنویسم ...

جامعه ای که معضل بزرگی بنام کاهش نرخ سن اعتیاد داره و دولت هم به اون معترف هست . جامعه ای که مواد مخدر براحتی در دسترس نوجوانان و جوانان هست .آیا نباید مردم سعی کنند آگاهانه تر برخورد کنند ؟

 والدین باید اطلاعات به روزی در مورد انواع مواد مخدر داشته باشند .

باید علائم یک فرد معتاد را بشناسند.

باید روحیه نوجوانان خودشون را بشناسند .

باید یادشون بیاد که نوجوان 



فرد معتاد نیاز به کمک داره . مغزش درست کار نمیکنه . همه ی دنیا و زندگیش میشه مواد . چرا ؟ چون مغزش بهش فرمان میده !

وقتش نیست که مثل مجرم و مقصر و گناهکار بهش نگاه کرد .

فرد معتاد یک بیماره و باید به بیمار کمک کرد !!


روح وحشی


+خانم افشار به دادسرا احضار شدند .

++اطلاعات در مورد نالوکسان در ویکی پدیا در دسترس هست .

+++اگر انگلیسی می دانید خودتان تحقیق کنید . این دارو در طرح Take home در اروپا اجرا میشود . در کانادا و آمریکا هم بدون نسخه فروخته میشود .


اینجا بخوانید :


ر اروپا طرح "نالوکسان-در-خانه"Take Home Naloxone-THN چند سالی است که به اجرا در آمده و مرکز کنترل مواد و اعتیاد اتحادیه اروپا در گزارش سال ۲۰۱۷ خود تاثیر این طرح در کاهش مرگ و میرهای ناشی از اوردوز را مثبت ارزیابی کرده است.

در آمریکا، همه ایالت‌های این کشور به غیر از هاوایی، آموزش همگانی و توزیع بدون نسخه پزشک نالوکسان را قانونی اعلام کرده‌اند.

در بسیاری از این نقاط، همچنین قوانینی به تصویب رسیده که اصطلاحا به آنها "قانون سامری نیکو" اطلاق می‌شود و به موجب آن رهگذاران و کسانی که به قصد کمک به قربانیان اوردوز خدمات پیش اورژانس یا پیش بیمارستانی چون تزریق آمپول را انجام می‌دهند از حمایت قانونی برخوردار می‌شوند و حتی در صورت وارد کردن صدمات جسمی به فرد قربانی، از پیگرد قضایی مصون شده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی