صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو


✅  دانشگاه به شما آینده نمی‌دهد با کاغذ پاره مدرک خودتان را فریب ندهید – دکتر مجید حسینی


🔸  دانشگاه رفتن دو دهه تنها راه ارتقاء اجتماعی و کسب و کار بود. خانواده‌ها تمام توانشان را صرف می‌کردند تا بچه ها پا را بگذارند ان سوی حصار دانشگاه و دیگر وظیفه شان تمام شده بود ؛ اما حالا نوبت ایجاد یک اقتصاد بزرگ آموزشی شد.


🔸 از دانشگاه آزاد تا پیام نور و غیر انتفاعی و کاربردی و بین الملل و… فعال شدند تا از این تصور خانواده ها، پول بسازند، و آنقدر پول ساختند که تعداد دانشگاههای ایران و چین برابر شد!!!!! و نسل بزرگی از جوانان را ایجاد کردند که تحصیل کرده‌ترین و بیکارترین نسل جوان تاریخ ایران شدند.

🔸  حالا به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتادو پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.

🔸  حال آنکه اگر ان چهار سال را خرج آموختن یک مهارت، یک کار و یا یک عمل اجتماعی کند، می‌تواند چند سال توقع اغاز یک زندگی اقتصادی را برای خودش داشته باشد؛ این وضعیت در بین دختران وضع بدتری دارد و احتمال کار ، مستقل شدن و توانایی اقتصادی انها ده درصد با لیسانس کمتر از پسرهاست .

🔸  حالا باید ایستاد، و بلند گفت : دانشگاه نروید! دانشگاه به شما آینده نمی‌دهد؛ کار نمیدهد، مهارت نمی‌دهد؛ بیرون حصارهای این دانشگاه، گشوده و فعال و پر انرژی، آغاز کنید، چند سال دیگر شما جلوترید.


🔸  بگذارید اسم دکتر و مهندس پشت فامیلتان نباشد، اما عزت نفس داشته باشید، افسرده نشوید و به سمتی بروید که روزی مستقل و آزاد باشید؛ بگذارید شان دیپلم داشتن بالا برود؛ ادم ها مثل مردمان همه کشورها، جای دانشگاه، بروند دنبال کار ساختن، تکنیک آموختن و به عزت نفس‌شان افتخار کنند، نه کاغذ پاره مدرک ! مردمان خودتان را از فریب مدرک نجات دهید؛ سرابی بیش نیست.


دکتر سیدمجیدحسینی


+اصلا آرزوی دانشگاه رفتن پسرم را ندارم . شکر که همزمان با رشد و تحصیل مهارت هم می آموزد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی