صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو


منشور کوروش بزرگ :


بگذارید هر کس به آیین خویش باشد

 زنان را گرامی بدارید ، 

فرودستان را دریابید

 و هر کسی به تکلم قبیله خود سخن بگوید آدمی تنها در مقام خویش به منزلت خواهد رسید 

گسستن زنجیرها آرزوی من است،

رهایی بردگان و عزت بزرگان آرزوی من است شکوه شب و حرمت خورشید را گرامی می دارم،

 پس تا هست شب هایتان به شادی و روزهایتان رازدار رهایی

 این فرمان من است، این واژه، این وصیت من استاو که آدمی را از ماوای خویش براند، خود نیز از خواب خوش رانده خواهد شدتا هست هوادار دانایی و تندرستی باشید 

من چنین پنداشته ، چنین گفته و چنین خواسته ام... 

فرمانروایی که همدل مردمان خویش نباشد سیه روز تر از همیشه سرنگون خواهد شد 

پس از قول من بگویید به جباران این جهان بگویید که از ظلمت خویش حتی پلاس پاره ای به گور نخواهند برد

 هشدار تان می دهم او که به کشتن آزادی بیاید هرگز از هوای اهورا خوشبو نخواهد شد بخشوده نخواهد شد بزرگ نخواهد شد 

بی عاقبت او که بر پریشانی مردمان حکومت کند 

بی فردا او که بر درماندگان حکومت کند شهریاری که نداند شب مردمانش چگونه به صبح می رسد، گورکن گمنامی ست که دل به دفن دانایی بسته است 

ما از کمینگاه اهریمنان خواهیم گذشت 

ما ظالمان زمین را در هم خواهیم شکست

 ما زندگی را ستایش خواهیم کرد آزادی را و عدالت را ستایش خواهیم کرد

 ما ظالمان زمین را در هم خواهیم شکست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی