صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم

صنما کشتی دل را به گل انداخته ام

! هر چه بود بگذشت و ما نیز بگذشتیم





ما همچون دانه های زیتونی هستیم که تنها زمانی جوهره ی واقعی خود را بروز می دهیم که در هم شکسته و له شویم ! عهد عتیق


ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند، به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت و مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. هم‌نوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است؛ من داوری آدمیان را دیده‌ام...
می‌خواهم راز بزرگی برایتان فاش کنم. درانتظار داوری روز قیامت نمانید. این داوری همه‌روزه رخ می‌دهد...

آلبر کامو


آسیب‌های ماریجوانا بر مغز 


امسال برای تجدید اجازه ی طبابت در واشنگتون ‌باید یک دوره تعلیم راجع به مصرف مشتقات حشیش در پزشکی می‌گذراندیم و در آخر به سوالاتی جواب می‌دادیم. دو‌تا از سوالات مربوط به عوارض مصرف حشیش در نوجوانان بود. این امر در بین عوارض بسیار دیگر، براساس سوال و جواب‌های ثابت شده موجب برنشیت مزمن، افزایش شانس پیدا کردن جنون، کاهش توان‌های شناختی(معرفتی)، و پائین افتادن ضریب هوشی می‌شود. در تجربه‌ی شخصی‌م مصرف سال‌های دراز مدت این ماده باعث‌ دمانس یا زوال عقل یا نسبان خاصی می‌شود که شبیه به دمانس الکلیک‌هاست. 

هشداری به جوانانی که این مواد را مصرف می‌کنند و آینده‌ی توان‌های مغزی‌شان را فدای لذت‌های زودگذر توهمزا می‌کنند که هیچ‌گونه کمکی به گذران زندگی و حل و فصل مسائل زندگی‌شان نمی‌کند. باید از مصرف نالازم هر چه که کار مغز را متاثر می‌کند بشدت پرهیز کرد. 


ضمنن باید اضافه کنم که هیچ کدام از ادعاهای مصرف مفید پزشکی مشتقات حشیش به اثبات نرسیده و‌ مصرف آن هم مثل هر داروی علفی نه تنها بی‌فایده است بلکه می‌تواند عامل اسیب های جسمی و مغزی شود. آزاد کردن مصرف آن در کشورهای غربی فقط برای کاهش تعداد زندانیهائی است که برای حمل یا فروش مواد حشیشی یا داشتن آلات و ابزار مصرف ان زندانی می‌شوند. از طرف دیگر سعی دارند مشتقات حشیش را جانشین شبه‌افیونی هائی کنند که تبدیل به اپیدمی مرگ‌باری شده و‌ بعضی از پزشکان با ادعای تخصص در درد درمانی هم سهم عمده ای در ان دارند.


- دکتر تقی کیمیایی‌اسدی(متخصص مغز و اعصاب)


@Mehbaang 🌱بانگِ خرَد و دانش


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی